Rumah Baru Aisyah

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Semalam Aisyah dan family Aisyah pergi tengok rumah baru yang tak siap lagi. Banyak juga perubahan dalam rumah itu. Aisyah berkongsi bilik dengan kakak Amirah. Along berkongsi dengan Angah. Atiqah pula berkongsi dengan bibik. Ada lima bilik tidur semuanya. 3 bilik tidur anak-anak Ummi Abi, 1 master bedroom dan 1 lagi bilik bacaan.

Bilik Aisyah berwarna merah jambu. Bilik Along berwarna hijau dan bilik Atiqah berwarna kuning. Bilik yang paling besar pula (bilik boss) berwarna jingga. Bilik bacaan mesti warna yang lembut sikit macam warna hijau. Warna hijau kan cantik. Sedap mata memandang.

Dekat tingkat bawah ada ruang tamu, ruang keluarga, dapur, ruang makan, stor, bilik bacaan dan bilik parents Aisyah. Siling ruang tamu dan ruang keluarga cantik sangat. Warnanya putih dan gold. Aisyah rasa tak sabar-sabar nak tunggu rumah itu siap. Ummi kata, kalau rumah baru dah siap, Ummi dan Abi akan belikan katil double, meja solek dan almari untuk Aisyah dan kakak Amirah. Aisyah tak pernah ada meja solek. Sebab itulah Aisyah rasa gembira dan tak sabar-sabar.

0 comments:

Post a Comment